Zapytanie ofertowe Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
4 listopada 2021

 

ZAPYTANIE OFERTOWE na Realizację zadania „Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania klienta na terenie gminy Lubań w roku 2022”.

 

GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W LUBANIU

59 – 800 Lubań ul. Jarosława Dąbrowskiego 18

Tel. 75 722 21 50 , 75 721 64 28, e’mail : gops-luban@o2.pl



ZAPYTANIE OFERTOWE

na

Realizację zadania „Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania klienta na terenie gminy Lubań w roku 2022”.

I. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:

  1. Przedmiotem zamówienia jest realizację zadania „Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania klienta na terenie gminy Lubań w roku 2022”.

  2. Usługi opiekuńcze obejmują pomoc w zaspakajaniu codziennych potrzeb życiowych i czynności pielęgnacyjnych, pomoc w wykonywaniu czynności gospodarczych w mieszkaniu, opiekę higieniczną zalecaną przez lekarza, pomoc w gospodarowaniu się środkami finansowymi.

  3. Specjalistyczne usługi opiekuńcze obejmują pomoc w zaspakajaniu codziennych potrzeb życiowych i czynności pielęgnacyjnych, pomoc w wykonywaniu czynności gospodarczych w mieszkaniu, opiekę higieniczną zalecaną przez lekarza, pomoc w sprawach urzędowych, pomoc w gospodarowaniu się środkami finansowymi, rehabilitację fizyczną oraz w miarę możliwości również zapewnienie kontaktów z otoczeniem i funkcjonowanie w społeczeństwie.

  4. Usługi świadczone są na rzecz osób samotnych, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są jej pozbawione, jak i osób w rodzinie, które wymagają pomocy innych osób a rodzina nie może takiej pomocy zapewnić.

  5. Zakres czynności usług opiekuńczych

I. Usługi opiekuńcze:

1. Wykonanie czynności pielęgnacyjnych :

  • przesłanie łóżka,

  • zmiana bielizny osobistej i pościelowej,

  • mycie, kąpanie, czesanie, ubieranie klienta i pomaganie przy zmianie pozycji,

  • zapobieganie powstawaniu odleżyn i oparzeń,

  • pomoc przy załatwianiu spraw fizjologicznych,

  • pielęgnacja zlecona przez lekarza leczącego i ustalona z kierownikiem GOPS Lubań,

  • pomoc w wykonywaniu w/w czynności klientowi, który porusza się i jest w stanie wykonać je częściowo.

2. Wykonywanie czynności gospodarczych - pomoc mieszkaniowa:

  • zakupy artykułów spożywczych i niezbędnych do egzystencji artykułów przemysłowych,

  • zabezpieczenie posiłków, w tym co najmniej raz dziennie posiłku gorącego,

  • karmienie klienta, o ile stan zdrowia wymaga tej czynności,

  • utrzymanie w czystości otoczenia klienta,

  • dokonywanie bieżących porządków w pomieszczeniach, w których przebywa klient,

  • dokonywanie raz w kwartale porządków generalnych,

  • utrzymywanie w czystości naczyń stołowych i kuchennych oraz innego sprzętu gospodarczego klienta,

  • pranie bielizny osobistej oraz lekkiej odzieży klienta,

  • dbanie o czystość bielizny pościelowej klienta, pranie jej korzystając ze sprzętu klienta,

  • zamawianie wizyt lekarskich i realizacja recept,

  • załatwianie innych spraw na życzenie klienta lub polecenie organizatora usług, np. dokonywanie opłat czynszowych, załatwienie spraw urzędowych, itp.

3. W przypadku zgonu klienta osoba świadcząca usługi powinna :

  • wezwać dozorcę, sąsiada a w razie potrzeby funkcjonariusza Policji,

  • niezwłocznie powiadomić kierownika GOPS Lubań,

  • wezwać lekarza leczącego - rodzinnego celem stwierdzenia zgonu,

  • zawiadomić rodzinę klienta, jeśli dysponuje się adresem.

II. Specjalistyczne usługi opiekuńcze

Zakres specjalistycznych usług dostosowanych do szczególnych potrzeb osób wymagających pomocy w formie specjalistycznych usług, wynikających z rodzaju ich schorzenia lub niepełnosprawności, świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym:

1. Uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza:

a) kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak:

  • samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu,

  • dbałość o higienę i wygląd,

  • utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną,

  • wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego,

  • korzystanie z usług różnych instytucji,

b) interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym:

  • pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych - poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne,

  • ułatwienie dostępu do edukacji i kultury,

  • doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług,

  • kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi,

  • współpraca z rodziną - kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej,

2. Wykonanie czynności pielęgnacyjnych - jako wspieranie procesu leczenia, w tym:

  • pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych,

  • uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych,

  • pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece,

  • pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania,

  • w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny,

  • pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia,

  • pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych;

3. Rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. Nr 210, poz. 2135, z późn. zm.):

  • zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii,

  • współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług;

4. Pomoc mieszkaniowa, w tym:

  • w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat,

  • w organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych,

  • kształtowanie właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem domu;

5. Zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. z 2020r. , poz. 685).

6. W przypadku zgonu klienta osoba świadcząca usługi powinna :

  • wezwać dozorcę, sąsiada a w razie potrzeby funkcjonariusza Policji,

  • niezwłocznie powiadomić kierownika GOPS Lubań,

  • wezwać lekarza leczącego - rodzinnego celem stwierdzenia zgonu,

  • zawiadomić rodzinę klienta, jeśli dysponuje się adresem.

  1. Przewidywana liczba objętych usługami opiekuńczymi wynosi 8 osób, specjalistycznymi usługami opiekuńczymi 1 osoba, zamieszkujących na terenie gminy Lubań. Liczba osób korzystających z usług opiekuńczych może ulec zmianie.

  2. Usługi świadczone będą na podstawie decyzji wydanych przez Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubaniu.

  3. Rozliczenie odbywać się będzie miesięcznie na podstawie ilości faktycznie świadczonych usług opiekuńczych lub specjalistycznych usług opiekuńczych w oparciu o przyjętą w ofercie stawkę godzinową.

  1. II. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

  2. O udzielenie zamówienia może ubiegać się wykonawca, który spełnia następujące warunki udziału w postępowaniu:

  1. Posiada aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

  2. Posiada zdolności techniczne i zawodowe niezbędne do prawidłowego wykonania usługi.

  3. Posiada zatrudnione osoby kompetentne i uprawnione do wykonywania zamówienia. W przypadku specjalistycznych usług opiekuńczych Wykonawca winien dysponować osobą posiadającą kwalifikacje do wykonywania zawodu: pielęgniarki, pracownika socjalnego, rehabilitanta, fizykoterapeuty, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego

  4. Posiada wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat usług opiekuńczych , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z informacją o rodzaju świadczonych usług, okresie i na czyje zlecenie były realizowane. Do wykazu należy załączyć dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie.

  5. Znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej prawidłowe wykonanie zamówienia.

III. INNE ISTOTNE WARUNKI ZAMÓWIENIA

  1. Zamawiający unieważnia postępowanie w sytuacji gdy:

- nie złożono co najmniej jednej oferty nie podlegającej odrzuceniu,

- cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że istnieje możliwość zwiększenia tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty;

- wystąpiła okoliczność powodująca że realizacji zamówienia nie leży w interesie Zamawiającego

- postępowanie jest obarczone niemożliwą do usunięcia wadą, uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy;

  1. Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania również bez podania przyczyny.



IV. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ

Wykonawca pozostaje związany złożoną ofertą przez 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

V. KRYTERIA OCENY OFERT

Zamawiający dokona wyboru oferty, która okaże się najkorzystniejsza tj. będzie z najniższą ceną .

VI. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA

Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania klienta, w okresie od dnia 03.01.2022r. do 31.12.2022r. / od poniedziałku do piątku /

Oferta powinna zawierać łączną cenę brutto za 1 godzinę usług opiekuńczych i za 1 godzinę specjalistycznych usług opiekuńczych. W cenę oferty należy wliczyć koszty własnych narzędzi, materiałów i przyrządów.

VII. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY

  1. Oferta musi być sporządzona w języku polskim i mieć formę pisemną.

  2. Kompletna oferta musi zawierać:

  1. formularz ofertowy (załącznik nr 1),

  2. oświadczenie o spełnianiu warunków izatrudnieniu osób kompetentnych i uprawnionych do wykonywania zamówienia (załącznik nr 2),

  3. oświadczenie w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych wynikających z RODO (załącznik nr 3),

  4. ) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

  5. wykaz wykonanych w okresie ostatnich trzech lat usług opiekuńczych , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z informacją o rodzaju świadczonych usług, okresie i na czyje zlecenie były realizowane.

  1. Oferta otrzymana przez Zamawiającego po terminie składania ofert nie będzie brana pod uwagę przy wyborze Wykonawcy.

  2. Oferta powinna zawierać łączną cenę brutto za 1 godzinę usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych ( w tym wszystkie koszty i składniki do wykonania zamówienia).

VIII. TERMIN ZŁOŻENIA OFERTY

  1. Ofertę prosimy złożyć osobiście do dnia 12 listopada 2021 roku do godz. 12:00 w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Lubaniu pokój nr 7, bądź przesłać na adres mailowy – gops-luban@o2.pl.

  2. Osobą upoważnioną do kontaktu z Wykonawcami jest Ewa Mykała 75 721 6428



Kierownik GOPS Lubań

Ewa Mykała



Zamówienie o wartości szacunkowej do kwoty nie przekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30.000 euro.