ZAPYTANIE OFERTOWE

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
4 listopada 2021

ZAPYTANIE OFERTOWE na „Świadczenie w 2022 roku usług schronienia dla osób bezdomnych z terenu Gminy Lubań”.

 

 

 

GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W LUBANIU

 

59 – 800 Lubań ul. Jarosława Dąbrowskiego 18

tel/fax 75 722 21 50 , 75 721 64 28

ZAPYTANIE OFERTOWE

na

Świadczenie w 2022 roku usług schronienia dla osób bezdomnych z terenu Gminy Lubań”.

Przedmiot zamówienia:

I. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

  1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług schronienia tj. udzielenie całodobowego schronienia dla bezdomnych w schronisku wraz z zapewnieniem niezbędnych warunków socjalnych, a także prowadzenie pracy socjalnej mającej na celu pomoc w załatwianiu podstawowych spraw życiowych, rozwinięcie i wzmocnienie aktywności i samodzielności, przywracanie do życia w środowisku lokalnym oraz usamodzielnienie osób bezdomnych.

  2. Zamawiający szacuje, że prognozowana liczba osób wymagających schronienia, skierowanych w ciągu roku wynosić będzie 2 osoby.

Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia, podana przez Zamawiającego liczba osób jest wielkością szacunkową. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia lub zwiększenia liczby osób w zależności od faktycznych potrzeb w tym zakresie.

  1. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia standardu obiektu i świadczonych usług w schronisku dla osób bezdomnych zgodnie z załącznikiem nr 2 do Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 roku w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 r. poz. 896).

  2. Wykonawca w ramach usługi schronienia zobowiązany będzie do zapewnienia osobom skierowanym do schroniska:

  1. miejsca noclegowego,

  2. odzieży odpowiedniej do indywidualnych potrzeb osoby oraz pory roku,

  3. środków czystości,

  4. współpracy w realizacji „Programu wychodzenia z Bezdomności”.

  1. Umieszczanie osoby bezdomnej w schronisku odbywać się będzie na podstawie skierowania oraz indywidualnej decyzji administracyjnej przyznającej tymczasowe schronienie w schronisku, wydanych przez Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubaniu lub osoby upoważnionej. Dokumenty te będą przekazywane elektronicznie w formie skanu lub faksem, a następnie w formie papierowej za pośrednictwem poczty.

  2. W wyjątkowych przypadkach możliwe będzie przyjęcie do Schroniska, na podstawie zgłoszenia telefonicznego Zamawiającego, osoby nie posiadającej skierowania lub decyzji, o których mowa w pkt 6. W takim przypadku Wykonawca przyjmie taką osobę, natomiast Zamawiający uzupełni dokumenty.

  3. W związku z sytuacją epidemiologiczną w kraju i na świecie warunkiem przyjęcia do Schroniska osoby jest przebyta przez nią kwarantanna bądź aktualny negatywny wynik COVID – 19. Osoba taka powinna zostać przewieziona przez Zamawiającego do Schroniska bezpiecznym transportem .

  4. Wykonawca zobowiązany będzie niezwłocznie informować Zamawiającego (pisemnie, faksem lub pocztą elektroniczną) o każdej zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej osoby korzystającej ze schronienia, a w szczególności o opuszczeniu schroniska.

  5. Rozliczenie usług przez Wykonawcę następować będzie co miesiąc w terminie do 10 dnia następnego miesiąca, z wyłączeniem miesiąca grudnia, za który rozliczenie nastąpi do 27 grudnia 2022 r.

  6. Podstawą rozliczenia będzie wystawiona faktura VAT lub nota księgowa wraz z załączonym imiennym wykazem osób objętych schronieniem i ilością dni udzielonego schronienia.

  7. Zamawiający podpisze z Wykonawcą umowę określającą prawa i obowiązki stron.

II. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

O udzielenie zamówienia może ubiegać się wykonawca, który spełnia następujące warunki udziału w postępowaniu:

  1. Posiada kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności lub czynności związanej z przedmiotem zamówienia, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.

Wykonawca winien udokumentować, że jest podmiotem, którego cele statutowe obejmują prowadzenie działalności w zakresie pomocy osobom bezdomnym i jest wpisany do rejestru placówek udzielających tymczasowego schronienia prowadzonego przez Wojewodę, bądź złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. (samodzielnie lub z wykorzystaniem załącznika Nr 2).

  1. Posiada zdolności techniczne i zawodowe niezbędne do prawidłowego wykonania usługi.

Wykonawca winien udokumentować, że spełnia minimalne standardy obiektu i świadczonych usług w schronisku dla osób bezdomnych zgodnie z załącznikiem nr 2 do Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 roku w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 r. poz. 896), bądźzłoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.(samodzielnie bądź z wykorzystaniem załącznika Nr 2).

  1. Znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej prawidłowe wykonanie zamówienia.

Zamawiający uzna niniejszy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.(samodzielnie lub z wykorzystaniem załącznika Nr 2).

III. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ

Wykonawca pozostaje związany złożoną ofertą przez 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

IV. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY

  1. Oferta musi być sporządzona w języku polskim i mieć formę pisemną.

  2. Dokumenty wchodzące w skład oferty mogą być przedstawiane w formie oryginałów lub poświadczonych przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem kopii.

  3. Kompletna oferta musi zawierać:

  1. formularz ofertowy (załącznik nr 1),

  2. oświadczenie o spełnianiu warunków (załącznik nr 2),

  3. oświadczenie w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych wynikających z RODO (załącznik nr 3),

  4. wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego lub inny właściwy dokument stanowiący o podstawie działalności podmiotu (do wglądu)

  5. w przypadku fundacji i stowarzyszeń — aktualny, zgodny ze stanem faktycznym wypis z Krajowego Rejestru Sądowego, (do wglądu)

  6. w przypadku pozostałych podmiotów - inny dokument właściwy dla podmiotu, dla podmiotów działających na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła katolickiego oraz do innych kościołów i związków wyznaniowych, obowiązkowym dokumentem jest kopia dekretu o mianowaniu księdza na proboszcza parafii, pełnomocnictwo lub upoważnienie zarządu głównego wydane dla osób go reprezentujących z oddziałów terenowych nie posiadających osobowości prawnej (do wglądu)

V. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA

Świadczenie usług schronienia tj. udzielenie całodobowego schronienia dla bezdomnych w schronisku wraz z zapewnieniem niezbędnych warunków socjalnych, a także prowadzenie pracy socjalnej, w okresie od dnia 01.01.2022r. do 31.12.2022r.

Oferta powinna zawierać łączną cenę brutto za 1 dzień świadczenie usług schronienia tj. udzielenie całodobowego schronienia dla bezdomnych w schronisku wraz z zapewnieniem niezbędnych warunków socjalnych, a także prowadzenie pracy socjalnej.

VI. TERMIN ZŁOŻENIA OFERTY

Ofertę prosimy złożyć do dnia 12 listopada 2020 roku do godz. 12:00 w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Lubaniu pokój nr 7, bądź przesłać na adres gops-luban@o2.pl.

Osobą upoważnioną do kontaktu z Wykonawcami jest Ewa Mykała 75 721 6428

Zamawiający wybierze ofertę z najniższą ceną.